Dobry vecer,rad by som Vas poprosil o Vas nazor ci tvorit alebo netvorit rezervu v nasledujucom priklade. Spolocnost sa zaobera predajom aut, poskytovanim servisu a pod. Za ucelom ziskania dlhodobych zakaznikov z radu firiem vymyslela spolocnost program, ze v pripade, ze zakaznik podpise smluvu na urcitu dobu, ziska urcity obnos penazi, ktory moze vyuzivat na nakup nahradnych dielov a prislusenstva do aut. Priklad, spolocnost ziska noveho zakaznika, s ktorym podpise smluvu na 3 roky a poskytne mu 100.000,- (v podstate budget), ktory moze vyuzit v priebehu trvania smluvy na nakup dielov a pod. Dany zakaznik nema narok na vyplatu hotovosti, moze to pouzit len a len na nakup prislusenstva a dielov, ked to nevyuzije, po skonceni smluvy to propadne.... Pre spolocnost to neznamena nevyhodnu smluvu, pretoze vie, ze dany budget mu pokryje marza z poskytovania servisnych sluzieb. Ma sa v danom pripade tvorit rezerva pri podpise smluvy? diky mocpeter
Re: Rezervy
Pokud ne (coz mi z Vaseho popisu vyplyva), na pripad se vztahuje IAS 37, a mela by se tvorit rezerva (oproti nakladu, soucast odbytu).
Kdyby vsak zakaznik musel jeste neco kupovat (za skutecne penize), na pripad by se naopak vztahoval IFRIC 13, a cast vynosu by se musela odlozit.
V zadnem pripade se vsak nejedna o nevyhodnou dohodu.
Jedna se bud o sale incentive nebo customer loyalty program.